2010. október 22., péntek

Mofli szelet dijósssan:)

Nagyon puha, nagyon vajas, nagyon krémes. Édesszájúak figyelmébe ajánlanám és azoknak akik odavannak a dióért. A cukor mennyiségén lehet változtatni, mert bár én nagyon édesszájú vagyok ez már nekem is kicsit "csömörre" sikeredett.
A sütimet eredetileg fel akartam tekerni de sajnos ezzel a tésztával ez nem kivitelezhető. :)



A tésztához
  • 5 tojásfehérje
  • 15 dkg cukor
  • 16,5 dkg darált dió
  • 1 dkg liszt

A krémhez
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 tojás
  • 2,5 dkg liszt
  • 1 dl tej
  • 2,5 dkg darált dió

A máz (ugyanaz mint a Brownie-nál csak fele annyi mennyiségben)
  • 22,5 dkg vaj
  • 1/2 ek méz
  • 1 ek víz
  • 5 dk porcukor
  • vaníliáscukor
  • 1 mokkáskanálnyi ecet
  • 1 dkg kakaópor

A tészta elkészítése
A fehérjét habbá verem, majd mehet bele apránként a cukor és jó keményre felverjük. Ezután szintén apránként hozzákeverjük a diót, végül a lisztet. Sütőpapírral bélelt tepsire öntjük, és egyenletesen eloszlatjuk a tésztát, majd 220 fokon megsütjük kb 10-15 perc alatt. Figyeljük a tésztát.

Közben elkészíthetjük a krémet. A tejben elkeverjük a lisztet és a tojást és lassú tűzön besűrítjük, majd kihűtjük. A vajat habosra keverjük a cukorral hozzáadjuk a tejkrémet és a diót és szépen elkeverjük.

Az összeillesztés
Ha a tészta kihűlt 3 sávra vágjuk. Én vékonyan megkentem a lapokat baracklekvárral mielőtt ráraktam a krémet. Az alsó lapra betöltjük a krém felét, ráhelyezzük a következő lapot mehet a krém másik fele végül ráhelyezzük a fedőlapot. A tetejét csurgatva, nem egyenletesen becsíkozzuk a csokimázzal.


A csokimáz elkészítése
A vajat, a mézet megolvasztjuk, mehet hozzá a víz a porcukor és a kakaópor. Ha szép egynemű, felolvadt benne minden levesszük a tűzről, hozzáadjuk az ecetet, és becsíkozzuk vele a sütit.
Ehhez a mázhoz fontos a porcukor használata, különben ropogni fog a a máz a fogaink alatt:D ha még sincs otthon akkor a kakaóport később adjuk hozzá, mert mire a cukor elolvad addigra a kakaópor megéghet.


Ő itt Mofli:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése