2010. október 9., szombat

Mézeskalács




Hozzávalók
  • 28 dkg liszt
  • 1 tk szódabikarbóna
  • 5 dkg nádcukor (lehet sima is vagy barna)
  • 12 dkg méz
  • 6 dkg vaj
  • 1 db tojás
  • Fűszerek: fahéj, szegfűszeg, vanília, citromhéj, kandírozott narancs, kardamon, illetve amit szeretnénk. ezekből kb. 1 evőkanálnyi kell, de lehet többet is, én jó fűszeresen szeretem:) (kb. 2 tk)


Elkészítés

A lisztet egy tálba szitáljuk hozzáadjuk a szódabikarbónát és elkeverjük. Közben egy lábosban összemelegítjük a vajat, cukrot, mézet és egyet forralunk rajta. Csak rottyan egyet és már kész is. Hozzáöntjük a lisztes keverékhez, hozzáadjuk az 1 db tojást és gyorsan összedolgozzuk fakanállal. Nem kell megijedni, ha a tészta ragad, ez normális. Tegyük celofánba és hagyjuk 1 éjszakát a hűtőben. Másnap lisztezett deszkán kinyújtjuk 2-3 mm-re, kiszaggatjuk és megsütjük 190-200 fokon 10-15 perc alatt.
A tészta alaposan megnő, szóval tényleg csak 2-3 mm legyen.

Ez a recept nagyon puha és omlós mézeskalácshoz vezet akár 2-3 nap után. Fémdobozban kell tárolni és ha lehet párás helyen. Én ezt úgy szoktam megoldani, hogy a fémdoboz közepébe egy feles pohárkát teszek, bele egy nedves papírzsepit és a radiátor közelében hagyom. Így pillanatok alatt magába szívja az elpárolgó nedvességet.

Ne felejtsük el a glazúrt sem! 1 tojásfehérjéhez 15-20 dkg szitált porcukrot adunk és fakanállal elkeverjük. Nem robotgéppel! Mert levegős lesz és miután rárajzoltuk a mintát a sütinkre összeesik. Szintén érdemes várni pár napot a glazúrral, miután megsütöttük, ugyanis amikor a fent említett puhítási műveletet végezzük a tészta kicsit megdagad, és így könnyedén lepattog róla a fehér máz.

UPDATE: Módosítottam az anyaghányadot, mert közben megtaláltam a kis papírt amire felírtam hogy miből mennyit használtam pontosan:) Ebből az adagból 2 tepsi bőven kijön.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése