2010. szeptember 14., kedd

Támad a Brownie! Nagyon csokis... Nagyon Finom!


Este fél 11-kor mászott be a sütőbe... mennyei volt.. Másnap párom munkahelyén ezt többen is megerősítették. Alapvetően egy sima kakaós sütinek indult, de végül kiérdemelte a Brownie nevet. Csak tudnám az eredeti brownie receptemnek milyen süti nevet fogok adni. na majd a napokban elkészítem őt is és kiderül:)


Hozzávalók
  • 10 dkg teavaj
  • 10 dkg nádcukor + 10 dkg kristály/barna cuki
  • 1 kiskanálnyi vaníliapaszta/vaníliás cukor 1 cs
  • 2 tojás
  • 3 dkg rétesliszt + 3 dkg finomliszt + 1 tk sütőpor
  • 3 dkg kakaópor + 1 tk só
  • 5 evőkanál tej

A mázhoz
  • 4,5 dkg teavaj
  • 1 evőkanál méz
  • 1 evőkanál víz
  • 10 dkg porcukor
  • 1 kiskanálnyi vaníliapaszta
  • 0,5 teáskanálnyi ecet
  • 2 dkg kakaópor
Elkészítés
A sütőt 180 fokra előmelegítem. A vajat a cukorral és a vaníliával kikeverem a robotgéppel, majd hozzáadom a tojássárgáját és a tejet. Ehhez hozzáadom az előre összekevert liszt, kakaópor, só és sütőpor keverékét . Ezután felverem külön a tojásfehérjét, először csak egy keveset adok hozzá és jól elkeverem a masszában majd óvatosan beleforgatom a maradékot. Én pite, azaz kör alakú szilikonformában sütöttem 45 percig.
Miután elkészült hagytam hűlni, majd elkészítettem a mázat. Az összes hozzávalót egy kis lábasban kis lángon összeolvasztottam. Ha túl sűrű egy kis vizet adhatunk még hozzá. Ezt a mázat egyébként rengeteg süteményhez felhasználhatjuk, pl a zserbó tetejére. Nagyon szépen megköt és sima marad.

A képeken látható vaníliapaszta nagy kedvencem és nagyon takarékos. Nagyon szeretem ha a süteményen érződik a vanília íze de az igazi vaníliarúd nagyon drága és nem is szeretek bíbelődni vele így gondoltam üsse kő kiadom a 2300 Ft-ot erre a vaníliapasztára. Megérte. Imádom, nagyon kevés kell belőle és még finom is:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése