2010. július 25., vasárnap

Amás-Meggyes diós Pite!




Hozzávalók a tésztához
  • 25 dkg vaj
  • 40 dkg liszt
  • 12 dkg cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1/2 citrom reszelt héja és leve
  • 1 csomag sütőpor
  • 1/2 mokkáskanál vanília paszta vagy 1 csomag vaníliás cukor
  • 1-2 evőkanál tejföl
  • csipetnyi só

Hozzávalók a töltelékhez
  • 1,2 kg alma (ez megpucolva, levét kinyomkodva kb 550 g)
  • 30 dkg meggy
  • 9 dkg dió
  • 10 dkg baracklekvár (5 evőkanál)
  • fahéj ízlés szerint
  • 2 csomag vaníliás cukor vagy vanília paszta 1 mokkáskanálnyi
  • 10 dkg kristálycukor

Elkészítés
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, majd beraktam a hűtőbe.
A sütőt előmelegítem 160 fokra a tepsit kivajazom, morzsázom, az almákat mosom, pucolom, majd lereszeltem. Kinyomkodtam a levét, hozzáadtam a meggyet, a diót a vaníliát és a fahéjt, a cukrot még nem!
Ezután a tésztát elfeleztem, sütőpapíron nyújtottam ki mert nagyon vékonyra kell és nagyon könnyen elszakad. A papírt nem tettem alá hanem a tésztát fordítottam a tepsire:) Eztán a töltelékhez adtam a cukrot a résztára helyeztem, úgy hogy kb 5 cm szélét hagytam minden oldalán hogy tutira ne folyjon ki. Ezután a sütőpapír segítségével beborítottam a az egészet a tészta másik felével, a széleket lenyomkodtam Lekentem tojás sárgájával a villa hátuljával becsíkoztam, megszurkáltam a tetejét és 160 fokon 45-55 perc alatt készre sütöttem.

1 megjegyzés: