2009. október 14., szerda

Mézes Zserbó - ahogy én szeretem




Még mikor tizenéves voltam unokatestvérem édesanyja, valamint a nagymama sütöttek Mézes zserbót, amiből aztán mindig küldtek egy tepsivel. Hát sosem maradt belőle egy morzsa sem:D
Sokadik próbálkozásra ez teljesen visszahozza a régi emlékeket. Krémes, mézes és puha. Valami mennyei:)



-->
Hozzávalók
a tésztához:
  • 50 g vaj
  • 150 g cukor
  • 1 tojás
  • 3-4 evőkanál tej
  • 60 g méz
  • 400 g liszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
a töltelékhez:
  • 200 g vaj
  • 200 g cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 3 dl tej
  • 60 g búzadara
  • és baracklekvár (édesanyám házi baracklekvárja)

Elkészítés
Vízfürdőn összeolvasztjuk: vaj, cukor, tojás, tej és méz. Hagyom langyosra hűlni, majd hozzáadom a szitált, szódabikarbónával elkevert lisztet és egyneművé gyúrom. Ezután 4 részre osztom és hagyom 30 percig pihenni.
Pihentetés után jön a neheze, hogy egyforma lapokra nyújtsuk ki a tésztát, és ne szakadjon el amikor a sütőhátlapjára tesszük.
Lisztezett sütőpapíron nyújtottam ki, és így tettem rá a sütőlemez hátlapjára, mert így tuti nem szakad el. Nem fog ráragadni a papírra. Könnyedén lecsúszik róla. Két papír bőven elég erre a célra, mert újra felhasználhatjuk a papír hátlapját. Egyébként az én tésztáim, melyet késlap vastagságúra nyújtottam ki előmelegített sütőben 180 °C-on 6-8 perc alatt megsültek. Az a jó ha a sárgánál egy picit sötétebb a tészta, ha karamellizálódik benne a cukor, mert akkor lesz jó a süteményünk.

A töltelékhez a tejet felforraljuk, beletesszük a búzadarát és lassú tűzön, folyamatosan kevergetve sűrűre főzzük (kb. 3 perc). Ezt is hagyom kihűlni, majd hozzáadjuk az előre cukorral habosra vert vajat, és a reszelt citromhéjat. Ha már kihűltek a lapjaink egyenként először vékonyan megkenem baracklekvárral, majd a grízes krémmel, és így rétegezzük. Az utolsó lap tetejét megszórjuk porcukorral. Ja és a rossz hír hogy nem szabad nekiesni. Pár órát állnia kell a hűtőben, hogy összeérjenek az ízek. De megéri!!! Isteni! Én egy egész éjszakát szoktam pihentetni.
Jó étvágyat.

-->

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése